:( result T.E.R.U.K....!!!!!!!!

2A- 3B 1C 2D 1E  1G
BM - A- 
MATH - A-
AGAMA -B
SEJARAH -B
BI -B
EKONOMI -C
FIZIK -D
KIMIA -D
ADD MATH -E
AKAUN -G
result saia ta sehebad org laen...:(..seriously time exam saia ta buad dgn baik...mind saia ta d'tumpukan sepenuhnya pada exam..coz??!!ummm...
lupekanla...ape pon syukur ke hadrat ilahi dgn ape yg saia dpt...perjalanan idup saia lepas niey...teruskan pengajian ,then study sungguh2..
~CHAIYOK~CHAIYOK~

TERIMA KASIH KERANA MENYINGGAH DAN MEMBACA POST INI :)

SPM >Berjaya @ Gagal?..

Saat ni myb ada d'antara kita yg tak snang duduk d'rumah. Aty sentiasa b'debar-debar. Mkn tak kenyang, mndi pun tak basah. Sape yg tak cuak bila menanti keputusan SPM yang bakal d'umumkan nanti. Teka-teki s'lme b'bulan-bulan bakal t'jawab bila slip keputusan SPM berada d'depan mata. Masa tu laa kita dpt lihat air mata kegembiraan @ kekecewaan yg d'zahirkan oleh calon-calon SPM setiap tahun. Pelbagai reaksi, lagak dan gaya yang dapat kita tengok. Biasalah excited bila dapat result...
Jika ada yg nangis kegembiraan, ada juga yang bersedih dan kecewa kerana gagal mendpt keputusan yg baik. Waktu tu, nangis dgn air mata darah sekalipun kita tak kan dpt merubah keputusan tu. Jangan nyesal dgn apa yg jadi. Anggaplah kegagalan itu sebagai ujian daripada Tuhan. Gagal SPM bukan penghujung dalam kehidupan. SPM hanya mewakili satu titik dalam satu garisan panjang....
~bermadah panjang pulak aatyn niey..^^hey atyn result mu tu tgx dlu..jgn nk menilai org punye.!!huiyshhh!!.riso-riso...~~


TERIMA KASIH KERANA MENYINGGAH DAN MEMBACA POST INI :)

OMBAK TSUNAMI MEMBADAI JEPUN...!!



Pada 11 Mac 2011 yang lalu, tsunami berlaku di Jepun yang berskala 8.9 dan menyebabkan ramai yang maut. Tapi dalam entry ni saya nak share sedikit pengajaran yang boleh kita pelajari based on article oleh Zuhairi Ali @Cas Bateri di Kosmo Ahad (semalam):

  • Harga diri sangat penting walaupun dalam situasi bencana
  • Gunakan pengalaman menghadapi bencana untuk bangkit menjadi lebih kuat

Sedikit kisah yang dialami oleh pelajar Malaysia di tempat kejadian, Sendai, Jepun:

  • Pelajar pergi jumpa kawan di Universiti Tohoku
  • Dapat jumpa rakan tetapi nak pulang ke Tokyo menggunakan kereta api laju tak dapat disebabkan sistem pengangkutan lumpuh. By the way, jarak Sendai ke Tokyo lebih kurang 300km
  • Jalan bergegar selama beberapa minit dan merekah sehingga teksi yang dinaiki melanggar bahu jalan, pemandu meminta jangan keluar dari kenderaan
  • Gegaran sangat kuat dan cukup lama sampai berdengung telinga dan ada orang macam mabuk, berdiri pun tak boleh
  • Kaca tingkap bangunan pecah berderai dan macam-macam bunyi kedengaran, ada yang terbakar tetapi tiada bangunan runtuh
  • Rakyat Jepun saling bantu-membantu satu sama lain. Pelajar Malaysia juga sempat membawa turun seorang OKU dari tingkat tiga dan mencari anak seorang wanita
  • Seorang peruncit menolak dengan troli berpuluh-puluh botol air mineral dan snek untuk diagihkan kepada orang ramai dan kanak-kanak prasekolah
  • Sebuh kedai elektrik yang ditinggalkan dalam keadaan terbuka tidak menjadi sasaran pencuri

Begitulah sedikit sebanyak. Memang sungguh kagum dengan sikap orang Jepun terutamanya membawa air mineral dan juga peralatan eletrik tidak dicuri. Masih ingatkah kejadian lori yang membawa duit syiling dan beras terbabas dan jatuh di Malaysia. Bagaimanakah sikap orang Malaysia ketika itu, adakah mereka menolong atau mengambil kesempatan? Sama-sama le kita fikirkan.
Selamat pagi semua.Selamat datang ke Berita Terkini Dari 2DayBlogger.Com.Seperti biasa kita masih membincangkan mengenai kejadian bencan alam di Jepun.
Tsunami di jepun yang berlaku pada hari jumaat lalu telah mengakibatkan lebih daripada 10 ribu penduduk jepun terkorban.
The estimated death toll from Japan’s disasters climbed past 10,000 Sunday as authorities raced to combat the threat of multiple nuclear reactor meltdowns and hundreds of thousands of people struggled to find food and water. The prime minister said it was the nation’s worst crisis since World War II.
Menurut berita daripada Yahoo News,kematian bertambah disebabkan oleh masalah radiasi nuklear dan juga masalah sekurang air dan makan disebabkan tsunami.Menurutnya lagi ini merupakan krisis yang paling teruk sejak Perang Dunia Ke-2.
The death toll surged because of a report from Miyagi, one of the three hardest hit states. The police chief told disaster relief officials more than 10,000 people were killed, police spokesman Go Sugawara told The Associated Press. That was an estimate — only 400 people have been confirmed dead in Miyagi, which has a population of 2.3 million.
Mengikut laporan rasmi,lebih daripada 1800 orang disahkan terbunuh-termasuk 200 mayat dijumpai pada hari ahad yang lalu-dan lebih 1400 hilang serto 1900 yang lain cedera.
Rasanya bilangan kematian akan terus meningkat dari sehari ke sehari.Itu tidak termasuk lagi bilangan penduduk yang hilang atau tidak dikenal pasti.Tambah lagi jepun mempunyai bilangan penduduk yang ramai serta kawasan kepulauan jepun tidak sebesar mana.Kalau diperhatikan gambar-gambar tsunami,sememangnya teruk kesan kerosakan yang berlaku di jepun.

tgx gamba d'bawah.
ALLAHUAKHBAR..!!
...

TERIMA KASIH KERANA MENYINGGAH DAN MEMBACA POST INI :)

Butter Cake 'donut'^^

my 1st cake..~~,
korng sume...^^niey cake yg atyn wt mlm tdy.^^hiihii...act ayn nk wt moist cake..tah mcm mne tetbe terjdy pulak donut cake..XD
hahahahaha lawok...mak atyn ley gelak besa..^^huhuhuummm sokeyh la sume tuw.^^yg penting rase cake niey setnding dgn SR..^^wah!!~~,pasan.>hahakkkxzzz..baru pertama kali wat cake da pasn cmneiy...~~,ape la atyn niey.huh..XD
umm..korng tgx la pic kat bawah niey eyx..^^
atyn malaz nk typing.^^nk comment boley...^^t law ade sape yg komennye menarik...atyn bg secubit cake donut niey..^^hiihii..cukupkan..??
huuu
oke
layannnnn..!!~~~
dah kne potong skit..atyn mkn.^^
hiasan yg tunggang langgang..XD
slice's.^^yummy.~~,
butter cake.^^
uuuuummmmmmhhhh..^^.
~tammat~
>p/s>tgu edisi kek akan dtg oke.^^hiihii

TERIMA KASIH KERANA MENYINGGAH DAN MEMBACA POST INI :)

PERSAHABATAN TERJALIN.^^

Kamu adalah sahabat-sahabat-Ku, jika kamu berbuat apa yang Kuperintahkan kepadamu.

Situs jejaring sosial Facebook.com dilancarkan tahun 2004 sebagai sarana bagi para mahasiswa untuk saling menjalin hubungan melalui dunia maya. Sekarang situs ini terbuka untuk semua umur, dan kini diperkirakan sudah mencakup 500 juta pengguna. Setiap pengguna memiliki halaman pribadi yang dilengkapi dengan foto dan keterangan pribadi yang dapat dilihat oleh “teman-teman”-nya. Untuk ber-“teman” dengan seseorang, berarti membuka pintu komunikasi dan informasi tentang siapa diri Anda, ke mana Anda pergi, dan apa yang Anda lakukan. Persahabatan Facebook dapat bersifat sambil lalu saja atau lebih akrab, tetapi setiap hubungan terjalin hanya ketika undangan untuk bersahabat itu diterima.




Sesaat sebelum Yesus disalibkan, Dia memberitahu murid-murid-Nya: “Kamu adalah sahabat-Ku, jikalau kamu berbuat apa yang Kuperintahkan kepadamu. Aku tidak menyebut kamu lagi hamba, sebab hamba tidak tahu, apa yang diperbuat oleh tuannya, tetapi Aku menyebut kamu sahabat, karena Aku telah memberitahukan kepada kamu segala sesuatu yang telah Kudengar dari Bapa-Ku” (Yoh. 15:14-15).






Tidak egois, satu dalam tujuan, dan kepercayaan yang teguh adalah ciri-ciri persahabatan sejati, terutama dalam hubungan kita dengan Tuhan. Kristus telah mengambil inisiatif dengan memberikan hidup-Nya bagi kita dan mengundang kita untuk mengenal dan mengikut-Nya.






Sudahkah kita menganggap undangan persahabatan dari Tuhan Yesus dengan membuka hati kita kepada-Nya dan tidak menyembunyikan apa pun dari-Nya? —DCM






Persahabatan dengan Yesus,


Persekutuan yang ilahi;


Oh, betapa hubungan yang manis dan indah-


Yesus adalah Sahabatku. —Ludgate






Yesus mau menjadi Sahabat kita.
 
ikhsan>warungsatekita.org.
TERIMA KASIH KERANA MENYINGGAH DAN MEMBACA POST INI :)

CINTA.??0.o

What love is all about? Cinta boleh membuatkan kita bahagia, cinta juga boleh merobek hati! Siapakah PENCINTA HEBAT di Zaman ini? Ina Naim? Lydia Ibtisam dalam IMPIAN ILYANA? PUTERI SARAH LIYANA dan MAWI? Elyana atau OPIE dalam DUNIA BARU? JULIE ZIEGLER dalam KAYANGAN? Apa-apa pun cuba renungkan erti CINTA di bawah!
nie's picture
Jika kita mencintai seseorang, kita akan senantiasa mendo’akannya walaupun dia tidak berada di sisi kita.
Tuhan memberikan kita dua kaki untuk berjalan, dua tangan untuk memegang, dua telinga untuk mendengar dan dua mata untuk melihat. Tetapi mengapa Tuhan hanya menganugerahkan sekeping hati pada kita? Kerana Tuhan telah memberikan sekeping lagi hati pada seseorang untuk kita mencarinya. Itulah Cinta …
Jangan sesekali mengucapkan selamat tinggal jika kamu masih mahu mencuba. Jangan sesekali menyerah jika kamu masih merasa sanggup. Jangan sesekali mengatakan kamu tidak mencintainya lagi, jika kamu masih tidak dapat melupakannya.
Cinta datang kepada orang yang masih mempunyai harapan, walaupun mereka telah dikecewakan. Kepada mereka yang masih percaya, walaupun mereka telah dikhianati. Kepada mereka yang masih ingin mencintai, walaupun mereka telah disakiti sebelumnya dan Kepada mereka yang mempunyai keberanian dan keyakinan untuk membangunkan kembali kepercayaan.
Jangan simpan kata-kata cinta pada orang yang tersayang sehingga dia meninggal dunia lantaran akhirnya kamu terpaksa catatkan kata-kata cinta itu pada pusaranya. Sebaliknya ucapkan kata-kata cinta yang tersimpan di benakmu itu sekarang selagi ada hayatnya. INGAT CERITA “LOVE IS CINTA!” . Mungkin Tuhan menginginkan kita bertemu dan bercinta dengan orang yang salah sebelum bertemu dengan orang yang tepat, kita harus mengerti bagaimana berterima kasih atas kurnia tersebut.
Cinta dapat mengubah pahit menjadi manis, debu menjadi emas, keruh menjadi hening, sakit menjadi sembuh, penjara menjadi telaga, derita menjadi nikmat dan kemarahan menjadi rahmat.
Sungguh menyakitkan mencintai seseorang yang tidak mencintaimu, tetapi lebih menyakitkan adalah mencintai seseorang dan kamu tidak pernah memiliki keberanian untuk menyatakan cintamu kepadanya.
Seandainya kamu ingin mencintai atau memiliki hati seorang gadis, ibaratkanlah seperti menyunting sekuntum mawar merah. Kadangkala kamu mencium harum mawar tersebut, tetapi kadangkala kamu terasa bisa duri mawar itu menusuk jari.
Hal yang menyedihkan dalam hidup adalah ketika kamu bertemu seseorang yang sangat berarti bagimu, hanya untuk mengetahui baahwa pada akhirnya menjadi tidak bererti dan kamu harus membiarkannya pergi.
Kadangkala kamu tidak menghargai orang yang mencintai kamu sepenuh hati, sehingga kamu kehilangannya. Pada saat itu, tiada guna penyesalan kerana perginya tanpa berkata lagi. Cintailah seseorang itu atas dasar siapa dia sekarang dan bukan siapa dia sebelumnya. Kisah silam tidak perlu diungkit lagi, kiranya kamu benar-benar mencintainya setulus hati.
Hati-hati dengan cinta, kerana cinta juga dapat membuat orang sihat menjadi sakit, orang gemuk menjadi kurus, orang normal menjadi gila, orang kaya menjadi miskin, raja menjadi budak, jika cintanya itu disambut oleh para pecinta PALSU. Kemungkinan apa yang kamu sayangi atau cintai tersimpan keburukan di dalamnya dan kemungkinan apa yang kamu benci tersimpan kebaikan di dalamnya.
Cinta kepada harta ertinya bakhil, cinta kepada perempuan ertinya alam, cinta kepada diri ertinya bijaksana, cinta kepada mati ertinya hidup dan cinta kepada Tuhan ertinya Takwa.
Lemparkan seorang yang bahagia dalam percintaan ke dalam laut, pasti ia akan membawa seekor ikan. Lemparkan pula seorang yang gagal dalam bercinta ke dalam gudang roti, pasti ia akan mati kelaparan.
Seandainya kamu dapat berbicara dalam semua bahasa manusia dan alam, tetapi tidak mempunyai perasaan cinta dan kasih, dirimu tak ubah seperti gong yang bergaung atau sekedar canang yang gemericing.
Cinta adalah keabadian … dan kenangan adalah hal terindah yang pernah dimiliki. Tetapi jika ianya pahit, lupakanlah segera!!
Siapapun pandai menghayati cinta, tapi tak seorangpun pandai menilai cinta kerana cinta bukanlah suatu objek yang bisa dilihat oleh mata kasar, sebaliknya cinta hanya dapat dirasakan melalui hati dan perasaan.
Cinta mampu melunakkan besi, menghancurkan batu, membangkitkan yang mati dan meniupkan kehidupan padanya serta membuat budak menjadi pemimpin. Inilah dahsyatnya cinta.
Cinta sebenarnya adalah membiarkan orang yang kamu cintai menjadi dirinya sendiri dan tidak mengubahnya menjadi gambaran yang kamu inginkan. Jika tidak, kamu hanya mencintai pantulan diri sendiri yang kamu temui didalam dirinya.
Kamu tidak akan pernah tahu bila kamu akan jatuh cinta. Namun apabila sampai saatnya itu, raihlah dengan kedua tanganmu dan jangan biarkan dia pergi dengan sejuta rasa tanda tanya dihatinya.
Cinta bukanlah kata murah dan lumrah dituturkan dari mulut ke mulut tetapi cinta adalah anugerah Tuhan yang indah dan suci jika manusia dapat menilai kesuciannya.
Bercinta memang mudah, untuk dicintai juga memang mudah. Tapi untuk dicintai oleh orang yang kita cintai itulah yang sukar diperoleh.
Jika saja kehadiran cinta sekedar untuk mengecewakan, lebih baik cinta itu tak pernah hadir.

TERIMA KASIH KERANA MENYINGGAH DAN MEMBACA POST INI :)

BEGITUKAH CINTA.^^



Drama Begitukah Cinta diterbitkan oleh Suhan Movies & Trading Sdn. Bhd.
Drama yang mempunyai 24 episod ini telah dibintangi oleh Nazim Othman dan Ainul Aishah. Selain itu juga, pelakon-pelakon yang terlibat dalam drama Begitukah Cinta adalah seperti Aida Khalida, Shahronizam, Ku Fridah, Wan Nor Azlin, Khairil Anwar, Ramona Zamzam dan ramai lagi.
Begitukah Cinta yang bakal ditayangkan di TV3 ini adalah hasil karya penulisan oleh Sharifah Abu Salem. Ilham penulisan beliau mungkin sedikit sebanyak datang daripada sebuah filem popular lakonan dan arahan Allahyarham Tan Sri P. Ramlee yang bertajuk Ibu Mertuaku. Apa-apa pun jom layan sinopsis drama Begitukah Cinta dalam slot Akasia TV3 ini.

Nazril yang cuba keluar daripada kepompong kemewahan dan ingin hidup seperti orang kebiasaan yang lain, jatuh cinta terhadap seorang gadis kampung bernama Riana. Dua watak utama ini juga mewakili isu-isu sosial belia di IPT yang terlibat dalam gejala seperti escort girl, bartender dan GRO bagi menyara kehidupan dan pembelajaran di kolej.
Aida Khalida yang membawa watak ibu kepada Nazril mungkin bakal berjaya dibenci penonton terhadap wataknya sebagai ibu yang bersifat antagonis. Watak hipokrit yang dibawa Shahronizam, juga bakal meninggalkan kritikan sosial yang tajam kepada segelintir masyarakat Melayu kita amnya.
Sumber: SEDUT.ORG

Sumber: http://blog.mohdisa.com/sinopsis-drama-begitukah-cinta-tv3.html#ixzz1G707PSuM

Sumber: http://blog.mohdisa.com/sinopsis-drama-begitukah-cinta-tv3.html#ixzz1G6zz3M4U

oke korng...~~,korng tawu...aq suker sgt cite niey..^^suker tgx hero die.^^
sweet sgt ..!!~~,sore die....fuhhhh!!!merdu bak buluh perindu...
(fall in love aq..^^)huhuhu...~~,ummm cite niey rmntik sungguh...
~~,ta boley nk cite pepnjg..^^sbb tgx muke hero niey..otak aq ta ley nk pk ape dah...huhuhu..~~,
layan pic die kat bawoh niey..^^
disertakan dgn ost begitukah cinta.!!~~,
http://www.youtube.com/watch?v=SHv32bTxGjA&feature=player_detailpage


TERIMA KASIH KERANA MENYINGGAH DAN MEMBACA POST INI :)

BUDAQQ xaxaw.~~,

ini budaq xaxaw.!!~
huu..nmenye NORAINI OMAR tawu..!!~~,chuleq mari.....!! fom 5 ini tawon...haaa....kowg nk tau pasal ape entry aq kaly niey sal daq xaxaw niey..??law nk tawu truskan reader owkey..^^>>>>>>>>>>>>>
ummm budaq niey foster syster aq..^^etu pasal la aq story sal die.^^hiihii..^^owtax die gegilerr..^^npe gile ??kowg kne tny die.^^bdn >kecik..i repeat....kecik + pendex..oke.^^umm....lg...die niey queen of GELAK..!!~~,SBB KALO DPT GELAK.....FUHHHHH!!!! 1 skola pndg die.^^XD......(like a camel.^^)kuikuikuikuikuikuikuikuikui...!!~~,act aq knl die niey dari skola renda agy.^^tp tym tuw bdq2..^^mne tawu ber angkat2 niey..^^huhu...bile meningkat dewasa(ceywohhh..~~,ayt ta bole bla.^^)ha bile da masuk skola menengah n mengenal erti 'angkat'...aq pon amex la budaq xaxaw niey jdy foster syster aq.^^then ta sangke die trime aq yg serba kekurangan niey..XD...hurmmmm....itu je la kowt sal xaxaw...^^
aq tataw nk merapu ape.^^...oke kpd reader yg dah read entry niey aq ucpkan tima kasih cozz stie n tak cari yg laen..^^hiihiihii....p/s 4 ainey xaxaw>>kaka sayang kamu bangat tawu.!!~~,ever n never loose.^^

TERIMA KASIH KERANA MENYINGGAH DAN MEMBACA POST INI :)

pENANTIAn 1 pENYEKSAAn.^^

Tidak berapa hari lagi keputusan SIJIL Pelajaran Malaysia (SPM) akan diumumkan.

Debaran para pelajar dan ibu bapa serta penjaga amat dirasakan. .Dengan keputusan yang akan diumumkan nanti adalah petanda jatuh bangunnya seseorang pelajar itu. Bagi yang mendapat keputusan cemerlang dan dikira baik mungkin dapatlah menyambung pelajaran ke IPTA atau IPTS. Ini bermakna ibu bapa dan penjaga kepada pelajar berkenaan akan tumpang gembira meskipun terpaksa mengeluarkan wang yang banyak untuk tujuan itu.

Dan kepada pelajar yang mana keputusannya yang kurang memuaskan , namun masih ada peluang untuk mereka menyambung pelajaran terutamanya dibidang-bidang teknikal yang disediakan oleh pihak  kerajaan. Sesungguhnya kerajaan amat prihatin tentang perkara ini.(ceywohh.!!~~aku sendiri pon belom tentu oke.^^)

Sememangnya kerajaan amat menitik beratkan soal pendidikan demi untuk melahirkan modal insan yang berkualiti dan akan meneruskan legasi kepimpinan Negara dimasa depan.

Kepada yang bakal mendapatkan keputusan cemerlang(sayalah tuw..^^) saya ucapkan tahniah!! Manakala kepada yang kurang berjaya usahlah berputus asa , kerana masih ada tempat untuk kita semua ceburi nanti....

dah lama tak create karangan...huhu~~,sory law ayt tunggang langgang..^^wndu pulak kat chegu bm..^^hiihii~~,
haa...kat bawah niey korang tgx la pic chegu2 yg telah berhempas pulas mengajar pelajar smk seri teja.^^,
zasssss!!!
~tammat~

TERIMA KASIH KERANA MENYINGGAH DAN MEMBACA POST INI :)

10~pERSAHABATAn yanG baIK..^^




1) Pilih orang yang mempunyai minat yang sama seperti
anda supaya anda mempunyai persamaan, tetapi jangan
mengetepikan orang yang langsung tidak mempunyai
persamaan dengan anda, bersikap terbuka baik untuk
anda.

2) Ingatlah pada satu pedoman penting iaitu berlaku
baik terhadap orang lain sebagaimana anda suka
diperlakukan. Sekiranya anda menghormati orang
lain,orang lain akan menghormati anda juga.

3) Sedarlah bahawa tiada siapa yang sempurna, setiap
orang mempunyai sifat-sifat aneh dan kecacatan, dan
menerima kecacatan antara satu sama lain adalah kunci
persahabatan yang baik.

4) Hargai pendapat satu sama lain.

5) Sedarlah bahawa kawan yang rapat sekalipun tidak
dapat bersama 24 jam.Bina minat-minat yang lain dan
jangan cemburu apabila kawan anda mempunyai
minat-minat yang lain juga.

6) Komunikasi sangat penting, kawan anda tidak boleh
membaca fikiran anda.Sekiranya ada sesuatu yang
menjejaskan persahabatan anda, beritahulah.

7) Jangan biarkan faktor luaran seperti tekanan
(stress)menjejaskan persahabatan anda. Kawan yang baik
akan membenarkan anda melepaskan perasaan kepada
mereka, tetapi jangan hanya mempergunakan mereka untuk
melepaskan perasaan ... dan sebagai balasan anda
sepatutnya bersedia untuk mendengar luahan perasaan
mereka pula.

8) Belajar daripada satu sama lain.

9) Jangan mengata di belakang kawan anda.

10) Pilih kata-kata anda dengan bijaksana kerana anda
tidak boleh menariknya kembali.


loVE sahaBAT.<3
MMUUaahh..<3
TERIMA KASIH KERANA MENYINGGAH DAN MEMBACA POST INI :)

Daisypath Happy Birthday

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Graduation tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Graduation tickers

my Supporter.^^