Kanak~kanak Syndrom Down.~~

hm..arini atyn pk...ape nk wat tok entry mlm niey eyh....??pk pny pk pny pk....tetibe terkeluaq satu idea dari otak serabut atyn niey..iaitu entry yg ade kaitan dgn tajuk post atyn kat atas tuw......tah kenape..tetibe lak mlm niey atyn ade rase sifat empati trhadap kanak2 istimewa niey ha......skip sal tuw..haaa atyn nk luah kan rase kesedihan n ketidakpuasan hati atyn niey pade reader eyh....hmmm atyn rase sedih bile masyarakat kita masih percaya bahawa mendapat kanak2 seperti ini adalah satu bala....atyn pernah dgar 1 pandangan niey..__ Pasangan yang mempunyai anak Sindrom Down sering dipandang serong dan tidak diterima mentua.  “Malah tidak kurang suami isteri yang saling tuduh menuduh dan menafikan hakikat bahawa mereka adalah  insan terpilih untuk dianugerahkan anak istimewa ini.
sanggup dorang bg persepsi macam tuw...hiysshhh.!! tak de rase belas kasihan langsung.!hm ...atyn tak paham la dgan sikap manusia sekarang niey..pandangan diorang tu tak boley d'trima akal langsung..!
Pandangan masyarakat bahawa golongan Sindrom Down tidak boleh diajar atau belajar juga menyebabkan mereka  sering tersisih daripada arus pembangunan dan tiada peluang mendapat pekerjaan sepadan dengan keupayaan mereka.....padahal masyarakat sume silap besar..kerana kanak2 istimewa niey,lebih baik dripada ape yg kome~kome diuar sane sangke kan....Kehidupan golongan Sindrom Down di negara maju jauh lebih baik kerana mereka diterima sebagai sebahagian daripada masyarakat. Masyarakat menerima bahawa mereka yang dilahirkan dengan Sindrom Down mempunyai kelainan upaya, jadi tidak ada sebab golongan ini dipandang rendah atau dianggap ‘asing’.....
haaa etu je la atyn nk gtaw kat entry malam niey...harap lepas2 niey,kome2 yg ade famly menghidap sindrom down tu..sayangila depa nohh..depa pon ada perasaan ...FAHAMILAH ISI HATI MEREKA SEBAIK MUNGKIN..~~,dan mungkin satu hari nanti kanak2 yg kite hina dulu tuw yg akan tlong kite balik....so,RENUNG~RENUNGKAN,DAN SELAMAT BERAMAL.~~,
tammat______________




TERIMA KASIH KERANA MENYINGGAH DAN MEMBACA POST INI :)

No comments:

Daisypath Happy Birthday

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Graduation tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Graduation tickers

my Supporter.^^