Review FILEM kOngsi.^^

Assalamualaikum pembaca sekalian. Baiklah, HARI SELASA 17 mei aku tengok filem Kongsi arahan Farid Kamil.

Okay, nak review sikit pasal filem Kongsi ni. Bagi aku, filem Kongsi ni biasa-biasa je. Filem ini berkisarkan tentang geng-geng Kongsi gelap kat Malaysia. Cuma, yang specialnya filem ini sebab ada menerapkan unsur 1 Malaysia. Dah, malas nak cerita pasal 1 Malaysia.

Korang patut menonton filem ini sebab filem ini aku rasa merupakan filem pertama Yana yang ada scene tumbuk-menumbuk. Perghh, mantap la scene tumbuk-menumbuk tu. Rasa macam nak join je. Aksi drift antara Shaheizy Sam dengan polis pun mantap jugak. Bagi sesiapa yang minat dengan filem aksi, filem ini merupakan filem yang sesuai untuk ditonton kerana memang sarat dengan aksi.

Boleh dikatakan dari awal hingga akhir filem ni ada je aksi tumbuk-menumbuk. 
Oh ya, penampilan Farid Kamil dalam filem ini pun kelakar walaupun Farid Kamil muncul sekejap je dalam filem ini. Lakonan Fizo pun mantap jugak. Adegan yang paling aku suka ialah sewaktu scene Fizo dan Shahiziey Sam bergaduh.

Tapi kan, banyak sangat flashback dalam filem ini. Part paling aku tak puas hati ialah part ending filem ini. OMGGGG, macam tu je ending dia? Rasa macam nak baling je popcorn kat skrin wayang.Malangnya time tu aku tak bli popcorn..^^

But, overall filem ni kelakar. Best la jugak. Aku kasi rating 3/5 bintang
namun aku ada a few question yang aku harap ko boleh jawab;

1) knapa Shaheizy Sam tue kena bunuh beberapa orang geng kongsi gelap tue? kenapa?

2) Bront Palare, kapla Shaheiy Sam, ada bagi envelope kat dia, dan lagi dua orang. Shaheizy Sam kena pergi Malaysia, lagi dua masing-masing kena pergi India dan Jepun. Why? dorang ditugaskan untuk apa? dalam envelope tue apa? kalau xpenting.. apa motif scene tue diwujudkan?

3) kenapa ada sensored? mengganggu lah. rasa janggal plak ada bunyi tuuttt tuuutt.. kalau perkataan tue xsesuai didengar oleh masyarakat, kenapa tak digantikan dengan perkataan lain? yang lebih sesuai? kalau perkataan tak sesuai tue lepas kne sensored orang tak dengar jugak. hm...cam tv plak maen sensored2...

4) baju Fizo ; time Fizo one-on-one dengan Shaheizy Sam, baju dia sekejap berpeluh, kejap tak.

5) esoknye, tiba2 ada kereta, yang de bawak pegi drift2 tue. Mana datangnya?

6) kenapa time kereta polis dok himpit2 kereta Shaheizy Sam tue, kereta polis Lancer tue duduk tepi jer? huh? knapa??

tue jer la persoalan yang bermain di fikiran aku..
tolonglah jawabkan...



TERIMA KASIH KERANA MENYINGGAH DAN MEMBACA POST INI :)

No comments:

Daisypath Happy Birthday

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Graduation tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Graduation tickers

my Supporter.^^